Kawasaki Ninja 400 - evaluat în tunel aerodinamic

Kawasaki Ninja 400 - evaluat în tunel aerodinamic

29.06.2018

Pilotul de WorldSSP300, Scott Deroue, a testat aerodinamismul unor concepte de producție Kawasaki într-un tunel aerodinamic din Europa, în compania lui Fabien Raulo, Racing Technical Coordinator pentru Kawasaki Motors Europe.

Kawasaki Ninja 400 in tunel aerodinamic

Tunelul a fost ales pentru capacitatea sa de a împinge până la 371 m3 de aer pe secundă, iar obiectivul testelor este de a crește eficiența aerodinamică a piloților de Ninja 400 din campionatul WorldSSP300.

Modelele de Ninja 400 au dominat deja în campionatul sezonului curent, dar organizatorii competiției au introdus o serie de reguli pentru a încerca să limiteze performanțele piloților de Ninja și de a le aduce la nivelul motocicletelor competitorilor. Schimbările au fost aspru criticate de mulți și deși Ninja performează în continuare foarte bine, Kawasaki a simțit presiunea de a inova pentru a își păstra poziția de dominanță.

În categoria din care face parte Ninja 400, chiar și mici îmbunătățiri obținute la nivelul aerodinamismului pot avea efecte foarte puternice. Conform lui Fabien Raulo, la o viteză de 180km/h, o micșorare de 10% a rezistenței la înaintare are un efect egal cu reducerea greutății cu 10kg.

Testele au fost efectuate în tunelul aerodinamic NLR din Amsterdam, iar grupul Kawasaki s-a folosit de tunelul de viteză scăzută pentru capacitatea sa de a simula viteze de până la 200km/h, asemănătoare cu vitezele maxime pentru un Ninja 400 în contextul competițiilor.

„Aveam câteva idei destul de precise despre părțile din caroserie la care puteam lucra, dar, bineînțeles, experiența din tunelul aerodinamic a fost foarte benefică, uneori pentru a confirma detaliile planului nostru dar și pentru a oferi idei la care nu ne gândiserăm” a declarat Raulo. „Când vine vorba de aerodinamică, există întotdeauna surprize, bune sau rele, din cauza asta testele sunt foarte importante. Unele rezultate ne-au confirmat așteptările, altele s-au dovedit mai eficiente decât ne-am așteptat, precum acoperirea muchiilor, iar altele mai slabe decât am fi crezut (spre exemplu, modificarea aspectului parbrizului)”.

Echipa Kawasakii si expertii in aerodinamism

Pe lângă optimizarea designului, testul s-a concentrat și pe poziția pilotului, iar Scott Deroue crede că asta poate aduce schimbări fundamentale în poziția pe care o adoptă pe motocicleta sa Ninja.

Semnalele venite din partea echipei Kawasaki sunt încurajatoare. O reușită în acest sens va fi utilă nu doar lui Deroue și echipei Kawasaki din WorldSSP300, ci și altor piloți Kawasaki de competiție care au fost afectați de schimbările neașteptate ale regulilor.

Te-ar putea interesa si:

Binder si Miller aduc puncte pentru Red Bull KTM Factory Racing in Runda 2 

Brad Binder s-a clasat pe locul al 4-lea si Jack Miller pe 5 pentru a incheia inca un weekend competitiv MotoGP pentru Red Bull KTM Factory Racing. A fost al doilea Mare Premiu din campanie si doar al cincilea desfasurat pe Circuitul International Al...

Citeste mai mult